[masterslider id="6"]

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کمپرسور

کمپرسور

کمپرسور دارای دو عملکرد مهم است.اول کاهش فشار و خارج کردن بخار مبرد از اواپراتور و دوم  افزایش فشار در اثر تراکم و افزایش دمای بخار مبرد در سمت دهش بیش از دمای سیال واسط که قرار است موجب تقطیر مبرد در کندانسور شود.کمپسور در کانون مرکزی یک سیستم تراکمی قرار می‌گیرد و به همان اندازه که عملکرد آن متناسب با کندانسور ،موجب چگالش می‌شود،به همان مقدار در ارتباط با اوپراتور موجب مکش و کاهش فشار می‌گردد. بنابراین کمپرسورها علی رغم نامی که دارد عملکردی دوسویه داشته و در هر دو سمت فشار ضعیف و قوی ,نقش اساسی را بازی می‌کند.

کمپرسورها نیز مانند پمپ ها نیازمند عامل تحریک برای گردش هستند.ازاین رو در چیلرهای تراکمی عامل گردش به طور معمول موتور الکتریکی است،اما در برخی چیلرها اعم از سیلندر –پیستونی یا دوار از موتورهای احتراقی نیز می‌توان استفاده کرد.ضریب کارایی کمپرسورهایی که به وسیله موتوره احتراقی گازسوز به گردش در می آیند به مراتب کمتر از کمپرسورها باعامل الکتریکی است.

کمپرسورهای سیلندر –پیستونی

کمپرسورهای سیلندر –پیستونی در هر سه نوع باز ،نیم بسته و بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند،اما استفاده از کمپرسورهای باز به دلیل ،وزن و هزیته بیشتر و هم چنین احتمال نشت مبرد از محل خروج شفت و سختی هم محمور کردن دو شیفت کمپرسور و الکتروموتور و نیز عمر کوتاه تسمه ها در کمپرسورهایی که به صورت غیره مستقیم و پولی به الکتروموتور مرتبط می‌شوند،بسیار محدود است.اماباید توجه داشت که در کمپرسورهای باز بار گرمایی ناشی از کارکرد الکترو موتور به سیتسم خنک کن تحمیل نمی‌شود.

برای چیلرهای پر ظرفیت به طور معمول از کمپرسورهای نیم بسته استفاده می‌شود تا ضمن کم حجم شدن کمپرسور و خنک شدن الکتروموتور به وسیله بخار مبرد ،امکان دسترسی محدود و در حد لزوم به قطعات به منظوره تعمیر و نگه داری سهل تر وجود داشته شود. کمپرسورهای بسته سیلندر پیستونی در چیلرهای تراکمی مورده استفاده چندانی ندارند مگراین که چیلر دارای چند کمپرسور کم ظرفیت باشد.

artman-co.ir وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبدخرید مشتری
    Your cart is emptyفروشگاه